Vores researchmetodik
I dag er hjemmesiden blevet en stadig vigtigere del af dit brand, og derfor er det vigtigt at have de rigtige værktøjer. Dette er også grunden til, at mange mennesker kommer i kontakt med forskellige værktøjer, de finder på nettet.
Det er her handelsmønsteret kommer ind i billedet. Mange mennesker vælger at købe produkter og tjenester online med samme metodik som fysiske varer. Dette indebærer gerne, at man kortlægger markedet, sammenligner tjenester og derefter læser nogle anmeldelser.
Det er på det sidste punkt, at vi fandt et smuthul i systemet. Du kan søge rundt på nettet efter forskellige anmeldelser, men det kan hurtigt være svært at finde saglige, detaljerede anmeldelser. Nogle teknologikyndige unge drenge fra Oslo ønskede at gøre noget ved dette.
De havde endda opdaget behovet for et godt hjemmesideprogram, men fandt ingen gode kvalitetstests. Dette blev starten på Nettsidelab – en uafhængig hjemmeside for alt om hjemmesideprogrammer.
Sådan vurderer vi forskellige tjenester
Det, der adskiller os fra en række andre onlinekilder, er, at vi har slutbrugeren i fokus. Når vi tester en tjeneste, er det vigtigt for os at se, hvordan denne tjeneste faktisk fungerer i praksis ikke hvad en udbyder lover os, at den vil levere.
Vi kører derfor altid omfattende test, og i de tilfælde, hvor det er muligt, laver vi en hjemmeside med den funktionalitet, der er tilgængelig. På den måde kan vi teste, hvordan en løsning rent faktisk fungerer i forhold til forventningerne. Vores anmeldelser er derfor baseret på rigtige mennesker, der bruger løsningen, ikke en erfaren designer fra et bureau.
For at vise, hvordan vi arbejder, har vi samlet nogle af de vigtigste punkter, vi vægter som en del af vores arbejde. Formålet med dette er at give dig en bedre forståelse af, hvordan vi værdsætter forskellig funktionalitet som en del af vores anmeldelse.
Brugervenlighed
Det er ingen hemmelighed, at et godt hjemmesideprogram bør være plug-n-Play. Det betyder, at enhver i teorien burde kunne lave en hjemmeside uden at bruge en masse tid på omfattende manualer og oplæring. Derfor har brugervenlighed altid været en vigtig del af vores vurderinger. Her ser vi på, hvordan platformen fungerer i forhold til konkurrenterne, hvor let du kan navigere rundt på siden, og hvor komplicerede de forskellige løsninger er.
Funktionalitet
For at skabe en god hjemmeside kræves der en række forskellige værktøjer. Vi ser derfor på, hvilken funktionalitet der indgår i forskellige hjemmesideprogrammer. Her vil udvalget af udvidelser, funktionalitet hos designere og lignende have stor betydning. Efter vores erfaring er det netop dette punkt, der ofte adskiller de største konkurrenter fra hinanden.
Pris
Der er stor konkurrence om kunderne online, hvilket betyder, at du ofte kan få meget værdi for pengene. Vi forstår dog, at kvaliteten af tjenesten kræver betaling. Derfor laver vi altid en samlet vurdering af, hvor meget værdi du får for pengene. Som følge heraf finder du sjældent de billigste muligheder øverst på vores liste – simpelthen fordi de ikke er de bedste.
Kundeservice
Dette er ofte et punkt, der adskiller bedre tjenester fra dårlige. Det er også et af de punkter, som vores læsere oftest peger på som vigtige for deres valg. Derfor tester vi alle tilgængelige løsninger grundigt. Vi ser på forskellige punkter som svartid, kvalitet af svar og ikke mindst hvilke muligheder du har for at komme i kontakt.
Anmeldelser
Sidst men ikke mindst ser vi på, hvilken feedback en tjeneste har modtaget fra tidligere brugere. Her bruger vi offentlig tilgængelig information til at se, hvilken feedback brugerne selv har. På dette punkt kommer DU (vores læsere) også ind som en værdifuld partner. Vi modtager gerne feedback, der kan hjælpe vores anmeldelser til at blive bedre.